بعد از نامگذاری خیابانی در سقز به نام عمر!

خیابان ابوبکر هم به جمع خیابان های سقز پیوست+ عکس

به گزارش خبرنگار «سراج24»، براساس قانون اساسی مذهب رسمی کشور شیعه است و دولت موظف است نسبت به پاسداری از مذهب رسمی کشور اقدامات و تدابیرلازم را داشته باشد؛ اما بعد از نام گذاری یک خیابان در شهر سقز به نام حضرت عمر که موجی از تعجب را در میان شیعیان برانگیخت این بار مسئولان شورای شهر و شهرداری اقدام به نام گذاری یک خیابان در استان کردستان به نام یکی از خلفای اهل سنت و با قید کلمه "حضرت" کردند.
 
مسئولان شهرداری سقز در جدید ترین اقدام خود در چندماه اخیر با هماهنگی اعضای شورای شهر این شهرستان نام یکی دیگر از خیابان های مهم این شهر مرزی را به نام "ابوبکر" اختصاص دادند.
 
 براساس مذهب شیعه و قانون اساسی، دولت مکلف است نسبت به پاسداری از مذهب اقدام کند و در این راستا نباید به گونه ای عمل شود که مذهب رسمی کشور زیر سوال رود.
 
دراینکه اهل سنت در کشور نیز حضور دارند و باید حقوق آنان رعایت شود شکی وجود ندارد ولی، استفاده از قید کلمه " حضرت" درنام گذاری دو خیابان دراستان کردستان و شهر سقز از سوی مسئولان شهرداری به نوعی رد عقاید شیعه 12 امامی است که در نگاهی خوش بینانه به این اقدام باید آن را در جهت ایجاد تشکیک در اعتقاد شیعیان به اصل موضوع 12 امامی بودن مذهب شیعه دانست و با نگاه بدبینانه آن را در راستای مقابله نرم دشمن در رد اعتقادات و اصول بنیادین تفکر شیعیان مورد توجه قرار داد.
 
نظام جمهوری اسلامی ایران، همواره حقوق اقلیت های دینی و اهل سنت را پاس داشته و هیچ گونه محدودیت و ممانعتی برای عبادت آنان را لحاظ نکرده است و در این مسیر، حتی کمک هایی برای تسهیل در عبادت افراد با گرایش های دینی مختلف را مورد تایید و در دستور کار خود قرار داده است به گونه ای که مساجد و تکایایی نیز به نام خلفای اهل سنت آزادانه در نقاط مختلف کشور فعالیت دارند.
 
یقینا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، همانگونه که همواره با پیروان دیگر ادیان الهی با احترام و تسامح برخورد می کند، پیگیری امور برادران مسلمان اهل سنت نیز با احترام برخورد کرده و اعتقادات آنان را محترم می شمارد ولی، دولت بر اساس قانون اساسی باید به گونه ای عمل کند که پاسداری واقعی از مذهب رسمی کشور داشته باشد و اصول اولیه شیعه را در برنامه های خود رعایت نماید.

اخبار مرتبط

تامین مالی پروژه‌های عمرانی ایران توسط بانک توسعه اسلامی

انتخابات ۱۱ اسفند فرصتی برای ملت ایران است

حج عمره منتفی نشده است

2 نظر

پاسخ1393/01/20 - 23:26

خوب مردم سقز شافعی مذهب هستند بنابراین طبق معتقدات خودشون آزادند که نام خیابانشون را انتخاب کنند. ضمنا آنهایی که ایران را تکه پاره کرده اند و خواهند کرد همان کسانی هستند که بحث شیعه و سنی را وارد سیاست کرده اند. اگر شما بر طبق تشیع افراطی نمی کوبیدید گروهی سنی هم پیدا نمی شدند که چنین برای ابراز هویت در پی نامهای بزرگان خود بیفتند. بنابراین بهترین نظام برای حفظ یکپارچگی ایران نظامی سکولار است که مذهب رسمی نداشته باشد و همه ادیان و اعتقادات در آن آزاد باشند.

حسین

ارسال نظر

capcha